KBBA

lazada

nuffnang

JOM GANTIKAN GULA ANDA DENGAN STEEVYA


Assalammualaikum... Hai Semua.. Korang tau kan Eyda ada diabetes? Sejak dah kene hari tu Eyda dah tukarkan semua gula kepada pemanis semulajadi iaitu stevia. So kali ni Eyda nak share sikit pasal produk Steevya.


STEEVYA PEMANIS GANTI GULA YANG BAIK UNTUK KESIHATAN


Stevia atau nama saintifiknya Stevia Rebaudiana merupakan tumbuhan herba yang berasal dari Paraguay. Stevia telah lama digunakan oleh masyarakat di sana sebagai pemanis semula jadi dalam makanan, minuman dan perubatan oleh masyarakat di sana. Pokok stevia juga semakin mendapat perhatian masyarakat amnya di Malaysia kerana khasiat dan kelebihannya sebagai pengganti gula semula jadi.

Seperti yang kita sedia maklum, penggunaan gula putih yang dibuat daripada pokok tebu telah lama dipraktikkan dalam masyarakat sebagai penambah perasa manis dalam makanan dan minuman. Akan tetapi, pengambilan gula secara berlebihan boleh mengakibatkan banyak masalah kesihatan seperti obesiti (berat badan berlebihan), diabetes serta tekanan darah tinggi.

Zaman sekarang ni kita sebenarnya perlu mengambil inisiatif lain untuk menggantikan gula sebagai penambah rasa manis agar kehidupan kita menjadi lebih sihat.   Oleh kerana itulah, sejak kebelakangan ini, daun stevia menjadi semakin popular.

Stevia merupakan tumbuhan herba bebas toksin dan selamat digunakan untuk menurunkan kadar sakit diabetes, tekanan darah tinggi dan masalah berat badan. Menurut kajian, kandungan utama stevia yang menghasilkan rasa manis iaitu Steviosid membantu menurunkan kadar tekanan darah tinggi [1].

Keistimewaan stevia ini terdapat pada daunnya yang mempunyai rasa manis. Malah, ekstrak stevia ini dikatakan mempunyai 350 kali ganda rasa manis berbanding gula putih yang dibuat daripada pokok tebu. Antara produk pemanis stevia yang terdapat dipasaran adalah jenama STEEVYA. Produk ini telah diformulasikan daripada ekstrak daun stevia asli yang memberikan rasa manis lebih kuat dengan hanya tiga - empat titisan ke dalam makanan atau minuman.  

KEBAIKAN STEEVYA


Produk STEEVYA ini


  • tidak mengandungi sebarang karbohidrat, lemak, kalori dan tiada mengandungi sebarang pemanis lain. 
  • Produk ini telah disahkan dengan ujikaji makmal oleh Institut Penyelidikan dan Kemajuan Pertanian Malaysia (MARDI) serta turut diluluskan oleh Kementerian Kesihatan Malaysia (KKM) dengan nombor notifikasi: KKM.600-7/2/1 Jld.57 (57)
  • Produk STEEVYA sesuai digunakan oleh pesakit kencing manis, mereka yang mengalami berat berlebihan, dan juga penghidap tekanan darah tinggi. 
  • STEEVYA ini juga selamat digunakan oleh semua lapisan umur termasuk kanak-kanak seawal 4 tahun dan orang dewasa.    
Selain itu, produk STEEVYA ini mengandungi Vitamin C yang boleh membantu meningkatkan imunisasi badan serta menambah kolagen dalam tubuh pesakit kencing manis. Vitamin C tersebut membantu memberikan ketahanan kepada sel tubuh badan serta dapat menangkis masalah luka sukar sembuh yang seringkali menyerang pesakit kencing manis.

STEEVYA merupakan produk pemanis stevia yang PERTAMA di Malaysia yang mencampurkan Vitamin C di dalam produk keluaran mereka.   Bukan sahaja bermanfaat sebagai penurun kadar gula dalam darah untuk pesakit macam Eyda ni, STEEVYA juga turut bermanfaat sebagai makanan tambahan bagi pesakit obes yang sedang dalam diet. Selain tu boleh juga letak dalam masakan tau.

Kandungan STEEVYA yang bebas kalori tidak akan mengakibatkan seseorang itu menjadi gemuk. Malah ia membantu pembakaran lemak dengan lebih pantas ketika aktiviti sukan dilakukan. Dengan indeks bebas glycomic, produk STEEVYA adalah selamat digunakan oleh sesiapa sahaja walaupun penghidap kencing manis. Namun begitu, penghidap kencing manis stage 3 ke atas perlu mendapatkan nasihat doktor sebelum menggunakan produk ini.

 
KLIK GAMBAR UNTUK INFORMASI LENGKAP STEEVYA
 

MENGAPA PERLU MENGGUNAKAN STEEVYA?


Kenapa perlunya kita gunakan Steevya ni???? Selain dia adalah bahan semulajadi ia juga dah ada Vitamin C... Haaa tengok penerangan dekat bawah ni.

Selain menjadi stevia pertama dalam Malaysia yang mengandungi Vitamin C, produk jenama STEEVYA juga merupakan produk pemanis stevia PERTAMA yang dijual di dalam botol 50ml. Sejak stevia diperkenalkan di Malaysia, belum ada mana-mana produk pemanis stevia yang dijual dalam kemasan melebihi 15ml.

Kebiasaannya produk stevia dekat pasaran cuma ada botol 10 atau 15ml sahaja. Tetapiiiii, STEEVYA adalah produk pertama yang mengeluarkan kemasan 50ml dengan harga yang amat berpatutan berbanding harga produk ekstrak stevia yang lain di pasaran.

Namun, kehadiran jenama STEEVYA ini bakal mengubah segalanya kerana produk ini dijual pada harga yang sangat berpatutan. Bayangkan, dengan pelbagai kebaikan yang anda boleh perolehi daripada produk STEEVYA ini, anda hanya perlu mengeluarkan RM 49.00 sahaja untuk sebotol 50ml. Betollll harganya cuma RM49.00 sahaja....

Harganya yang sangat berpatutan ini amat baik untuk semua lapisan masyarakat.   Maka, pilihan untuk menjadikan hidup anda lebih sihat berbanding sebelum ini bukan lagi satu pilihan yang mahal. Namun, ia mampu dikecapi oleh semua individu baik yang berpendapatan rendah atau tinggi.

Selain itu, STEEVYA juga telah melalui proses pengesahan selamat dijual dan selamat digunakan oleh Kementerian Kesihatan Malaysia serta pengesahan label produk telah dikeluarkan. Produk STEEVYA juga disahkan tidak mengandungi bahan merbahaya setelah melalui beberapa fasa ujikaji makmal di Malaysia.

Produk STEEVYA sedang dalam proses mendapatkan sijil Halal oleh Jabatan Kemajuan Islam Malaysia (JAKIM). Walaubagaimanapun, bahan asas produk STEEVYA telahpun disahkan HALAL badan halal antarabangsa.   Maka, tidak syak lagi, produk STEEVYA merupakan pilihan paling tepat untuk anda dan keluarga. Bertukarlah kepada kehidupan yang lebih sihat. Kurangkan gula dalam makanan dan minuman, gantikan ia dengan STEEVYA!

Ingin mengetahui lebih lanjut tentang STEEVYA?

Layari laman web: www.steevya.net

Untuk pembelian online, sila layari: www.steevya.com


 TESTIMONI STEEVYA

 
 
 
 
 

CAKAP-CAKAP MRS KEPINK

19 comments:

  1. Wow.Ada diabetes.. take care ye...

    ReplyDelete
  2. Stevia mmg elok.. Berbanding gula biasa kn

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ye..sejak amalkan stevia mmg gula boleh kontrol

      Delete
  3. betul.. better ganti to stevia insyallah lebih baik.

    ReplyDelete
  4. betul.. better ganti dengan stevia lebih baik insyallah..

    ReplyDelete
  5. In Shaa Allah.. sepatutnya cegah lebih bagus tp dh terlambat nk amalkan stevia dr awal

    ReplyDelete
  6. Wahh bagus info ni. Mmg stevua bagus utk pganti gula tp tak terbeli lagi huhu

    ReplyDelete
    Replies
    1. Yanie kene cuba ni... kalau boleh elak sebelum jd mcm Eyda

      Delete
  7. Steevya penganti gula yang terbaik untuk kesihatan

    ReplyDelete
  8. Kencing manis sekarang mmg x kira usia kan...budak kecik pun kena..apapun kena betul2 jaga pemakanan

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ha ah la kak SA.. xkira umur dh skrg ni..risau hmmmm

      Delete
  9. lisa pun amalkan steevya selain dari kurangkan pengambilan gula

    ReplyDelete

Si Chommel kate ✿◕‿◕)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...