KBBA

lazada

>

nuffnang

PULUT PISANG / PULUT BANGKOK / PULUT DAKAP

Assalammualaikum...
Hai semua...
Smalam pergi kedai makan siam then ternampak kuih ni...
Kite xpernah makan kuih ni.so kira 1st time la... teruja jugak nk rase... tp memandangkan kite ade diabetes so beli 1 je la sebab teringin sangat... makan tetap kene jaga... hehehe...


Rasa dia mmg ngam je... gula n kepala tabur tu mmg manis, tapi bila nk mkn kite ketepikan la sbb takut gula byk2 ni... rase lemak pulut, manis2 dr kelapa dan gula tu mmg sesuai dengan pisang yg masam2 manis tu... kite pulak mmg suke makanan berasaskan pulut ni.tp xboleh mkn byk dh sekarang...hehehe

Ni 1st time mencuba... dkt kedai ni kata PULUT PISANG... tapi bila tanye makcik gugel ada juga yg panggil PULUT BANGKOK dan ada juga panggil PULUT DAKAP. Tapi pulut dakap ni xde tabur kelapa.

Dekat blog secubitrasamanis dan blog Citarasawan ade resepi ni... tapi versi pulut pandan...warnanya hijau...kalau nk mencuba boleh la melawat blog ni.

Klik pd gamba untuk resepi ye...

http://resipicitarasawan.blogspot.my/2013/03/pulut-bangkok-pulut-pisang.html 

 
http://secubitrasamanis.blogspot.my/2015/01/pulut-pisang-pulut-bangkok.html
 yang ini versi secubitrasamanis

http://maisepinggan.blogspot.my/2013/09/pulut-dakap-lepat-dakap-pulut-pisang.html 
ni pulak pulut dakap dari maisepinggan

 Bagi penggemar pulut mcm kite ni, boleh la mencuba...

CAKAP-CAKAP MRS KEPINK

7 comments:

  1. Kalau kat perlis ni dipanggil pulut dakap .. tertarik ccl tengok gambar yg ke3 dan ke4 tue .. menarik

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ha ah.. sbb warna dia hijau dlm nmpak kuning si pisang tu..menarik kan...

      Delete
  2. eheh bru ni nmpk kuih ni..menarik

    ReplyDelete
  3. wahh, sedapnye, macam2 jenis pulut rupanya

    ReplyDelete
  4. kecur air liur tengok semua gambar makanan ni..hehew

    ReplyDelete

Si Chommel kate ✿◕‿◕)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...